Megannyi késést követően hamarosan végre megkezdődik az Aston Martin hibrid újdonságának sorozatgyártása.
Biturbó V8 és 3 villanymotor az Aston Martin Valhallában
Az Aston Martin 2019 elején a Genfi Autószalonon mutatta be a non plus ultra kategóriás Valkyrie alá pozícionált AM-RB 003-as szupersportkocsit, melynek 2021 közepén Valhalla néven debütált a jelentősen átalakított, véglegesnek mondott változata.
Azóta eltelt újabb másfél esztendő, de a sorozatgyártás még mindig nem kezdődött meg, most viszont érkezett néhány gyári fotó arról, ahogy a már ténylegesen véglegeshez nagyon közelinek mondott prototípus versenypályás tesztelése zajlik.
Míg az eredeti tervek saját fejlesztésű 3 literes biturbó V6-os motorról szóltak, a Valhallába végül a Mercedes-AMG jól ismert 4 literes biturbó V8-as egysége került. Az elöl kettő-, hátul egy villanymotort felvonultató hibrid hajtáslánc összteljesítménye eléri az 1012 lóerőt.
Az értelemszerűen összkerékhajtású szupersportkocsi nyolcfokozatú duplakuplungos automata váltójában a tömegcsökkentés jegyében nincs hátrameneti fokozat, a tolatáshoz mindig az első villanymotorokat használja az autó. Az elektromos hatótáv mintegy 15 kilométer.
Az igen komoly aktív aerodinamikai csomag 240-es tempónál nem kevesebb, mint 600 kilogramm leszorítóerőt termel. A 0-ról 100-ra 2,5 másodperc alatt felpattanó, 1550 kilogramm tömegű Valhalla végsebessége 350 km/h. A 999 példányban gyártandó új Aston Martin első példányait az ígéretek szerint jövőre vehetik át a megrendelők.
Az ár egyelőre ismeretlen, mindenesetre az ígéretek szerint a Valhalla jelentősen olcsóbb lesz az általunk alaposan körbefotózott 1,2 milliárd forintos Valkyrie-nél.