A Molin.ai, egy 2023-ban alapított mesterséges intelligencia alapú szoftver, sikeresen lezárta pre-seed befektetési körét, összesen 150 millió forintos tőkebefektetéssel.
150 Millió forintos befektetési kört zárt a magyar AI Startup
A Molin.ai-t három alapító hozta létre: Tóth Benedek, Alexandru Rosianu, valamint Tóth Gergely. A csapat dinamikájának köszönhetően a Molin.ai növekedési pályája is előre nem látott mértékben ugrott meg, rövid idő alatt 20 000 regisztrált felhasználójuk lett.
"Az elmúlt 10 évben 2014-ben tanúja voltam az első hangalapú asszisztenseknek, 2017-ben a társalgási AI hype-nak, 2023-ban pedig a GPT-4 emberhez hasonló képességeinek. A következő 10 évben a Molin AI hasonló hatással lesz az online vállalkozásokra és a számítógépekkel való interakciókra. Az e-kereskedelem forradalmasítása csak az első lépés." - mondta Alexandru Rosianu.
A "Cápák Között" műsorban 75 millió forintot kaptak, a befektetők között Balogh Petya (STRT), Balogh Levente (Szentkirályi Ásványvíz), Moldovan András (Jack's Burger). Mindannyian egyenként 25-25 millió forintot fektettek be, fejenként 3-3 százalékos tulajdonrészért cserébe. Majd Küzmös László (Get Work Trend) is csatlakozott a körhöz, aki 75 millió forintot fektetett a londoni székhelyű cégbe. A kört Balogh Petya vezette.
"Mint befektető, célunk az innovatív technológiák és piacformáló szereplők támogatása. A Molin AI-al való befektetésünk ezt a szemléletet tükrözi: egyedülálló AI megoldást kínál az e-kereskedelemben, újraértelmezve az online vásárlási élményt. Ez nem csak egy cég, hanem egy jövőbeli vízió finanszírozása. Izgatottan várom, hogy részese lehessek egy olyan útnak, ami globálisan átalakítja az online vásárlási élményt." - nyilatkozta Balogh Petya.
A globális e-commerce piac mérete jelenleg nagyjából 4,2 billió dollár, több mint 24 millió webshop működik világszerte. Az AI fejlesztésekbe való befektetések mérete jelentősen nőtt az elmúlt években, és várhatóan tovább fog növekedni, mivel a piac a személyre szabott vásárlói élmények és automatizált megoldások felé mozdul el.
"Hiszünk abban, hogy a mai világban egy megfelelő AI eszközzel egy ember is képes lehet üzemeltetni egy hatalmas webshopot," mondta Tóth Benedek, a Molin.ai egyik alapítója.
A Molin.ai jelenlegi terméke egy beépíthető chatbot, amely akár 10%-kal is képes növelni a webshopok bevételeit, miközben az ügyfélszolgálati munka 70%-át automatizálja. A Molin több mint 92 nyelven tud kommunikálni és képes beszélgetés közben nyelvet váltani, így a korábban csak helyi piacon működő webshopok most nemzetközi szinten is terjeszkedhetnek. Hamarosan további funkciókat is bevezet, mint például automatikus rendeléslemondás, hibás termékek átvétele és visszatérítés.
Ez a befektetési kör egy fontos mérföldkő a Molin.ai számára, amely lehetővé teszi a további növekedést és a nemzetközi piaci terjeszkedést.